روزنامه اعتماد با احمد علیرضا بیگی پس از صدور حکم یک سال زندان به دلیل افشاگری درباره خودروهای شاسی‌بلند گفت‌وگو کرده است. 

 بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌‌خوانید:

این رای بدوی است و ما همه مراحل قضایی را برای احقاق حق و روشن شدن واقعیت شاسی بلند گیت دنبال می‌کنیم. به شخصه هر کاری از دستم بر بیاید برای ملتم، مضایقه نمی‌کنم، باقی در دست خداست.

تا به امروز تنها 147 دستگاه خودرو تحویل داده شده و تکلیف 153 خودرو مشخص نیست. آیا قرارداد باطل شده؟ خودروها تحویل دیگران داده شده؟ یا....

اعتماد نوشت، در این میان برخی داستان‌سرایی‌ها هم برای تطهیر برخی افراد و جریانات صورت گرفته که ابهامات را بیشتر می‌کند. مثلا نایب‌رییس مجلس عنوان می‌کند آقای قالیباف روز تعطیلی به مجلس آمده و نقاط مختلف مجلس را بازدید کرده، ناگهان در تاریکی در طبقه دوم پارکینگ متوجه شده که کاغذ آگهی چسبانده‌اند و در آن نوشته شده هر شخصی که ماشین شاسی بلند لازم دارد، بیاید بگیرد!!! این حرف نایب‌رییس مجلس خطاب به افکار عمومی است که بیشتر وهن افکار عمومی است.

در ظاهر امر، مجلس خود را برای مقابله با فساد مصمم نشان می‌دهد، اما زمانی که پرونده‌های فساد باز می‌شود، برخی رویکردهای متفاوت مشاهده می‌شود. انتظار این است وقتی دامنه فساد به داخل مجلس و نمایندگان کشیده می‌شود و پای حیثیت مجلس به میان می‌آید، حساسیت‌ها بیشتر شود.

انتظار این است آن بخش از نمایندگان که مرتکب تخلفی نشده‌اند، درخواست مشخص شدن واقعیت را مطرح کنند. اما به جز امضای 35 نماینده، دیگر اراده‌ای برای روشن شدن موضوع دیده نمی‌شود.

وقتی هیات نظارت اعلام می‌کند این اظهارنظر در چارچوب وظایف نمایندگی نبوده است، باید از آنها پرسید در چارچوب چه موضوعی بوده است. آیا من تصادف کرده‌ام، چک بلامحل برای یک معامله شخصی کشیده‌ام و... این تعریف و این نظریه درست نیست. هم از منظر قضایی و هم از منظر رسانه‌ای باید بررسی شود که آیا اظهارنظر من در چارچوب نمایندگی بوده یا نبوده است.

آردینی اوخو
پنجشنبه 29 تیر 1402
بؤلوملر : گون سوزلری,